Cinta Sejati Seorang Ibu Dan Nasihat Terhadap Anak-anaknya

Segala Puji bagi Allah yang telah menciptakan sekelian makhluk, Maha Suci Allah daripada segala sifat kekurangan dan sifat makhluk. Maha Besar Allah yang telah memberikan kemenangan kepada Islam dan menjadikan Islam sebagai agama yang diredhai.Firman Allah S.W.T. yang bermaksud : Sesungguhnya agama (sistem hidup) yang diridhai disisi Allah ialah Islam.(Qs.Ali Imran:19).Sudah lama ana tak update blog ni dek kerana kesibukan dan masalah yang mengiringi ana.

Insya Allah, dengan izin-Nya akan ana kongsikan cerita dibawah dengan kalian, dan mudah-mudahan cerita ni, memberikan kita teladan dan semangat didalam hidup kita untuk terus memelihara dan memperjuangkan Islam.Baca Sepenuhnya..

Ekonomi Islam : Jenis Saham Menurut Pandangan Para Fuqaha

Saham ialah sejumlah unit pemilikan pelabur dalam syarikat perkongsian/awam, yang berbeza keadaannya dengan jumlah bahagian modal dalam syarikat individu. Ia juga bermaksud satu transkrip atau sijil yang diberikan kepada pelabur sebagi penyataan haknya yang sebenar dalam pemilikan modal syarikat. Baca Sepenuhnya...

Sabtu, 30 Ogos 2008

Kemerdekaan, Ramadhan dan Konsert Avril Lavigne

Assalamualaikum.....

Baru-baru ini Konsert Avril Lavigne Live In Malaysia 08 telah diadakan di Stadium Merdeka. Konsert ni telah di hadiri oleh hampir 10,000 pengunjung untuk melihat artis kesayangan yang menjadi simbol seks dengan kelakuan yang ala-ala jahiliah...Sedih sungguh apabila difikirkan, apa sudah terjadi kepada negara kita, dimanakah sensitiviti kita sebagai rakyat Malaysia dan sebagai umat Islam..Walaupun konsert ini pada mulanya telah dibatalkan namun usaha untuk mengadakannya kembali terus dilaksanankan.
ni la artis yg selalu dipuja2, menunjukkan isyarat tak senonoh..


Tidak lama lagi kita akan menyambut perayaan Hari Kemerdekaan dan Menyambut Kedatangan Ramadhan, jika inilah pengisian yang diterapkan di dalam negara kita, tidak mustahil negara kita mungkin akan hilang jatidirinya sebagai sebuah negara yang merdeka. Mungkin ada orang yang tidak bersetuju denagn pendapat aku ni( lantak la, sebab ni pendapat aku)..

Inilah remaja yang telah dikuasai oleh tanduk Avril Lavigne

amboi cik kak ni rasa bangga dan tanpa segan silu mengikut "sunnah" Si Avril..apekejadah semua ni..dimanakah maruah anda sebagai muslimah?



Tapi cuba la fikir, berapa banyak benda maksiat yang ada kat dalam Konsert tu...sungguh malang bagi umat Islam yang hadir dalam konsert tersebut. kenapa perlu dipuja-puja artis yang langsung tidak boleh memberikan manfaat kepada kita sebagai umat Islam bahkan terus melalaikan kita dari Sang Pencipta kita. Sedarlah wahai orang-orang yang terlalu memuja artis, Nabi kita bersabda :

Ertinya:
Daripada Ali bin Abi Thalib r.a. Rasulullah saw. Bersabda: " Apabila umat ku telah membuat lima belas perkara, maka bala pasti akan turun kepada mereka iaitu:

1. Apabila harta negara hanya beredar pada orang-orang tertentu.
2. Apabila amanah dijadikan suatu sumber keuntungan.
3. Zakat dijadikan hutang.
4. Suami memperturutkan kehendak isteri.
5. Anak derhaka terhadap ibunya,
6. Sedangkan ia berbaik-baik dengan kawannya.
7. Ia suka menjauhkan diri daripada ayahnya.
8. Suara sudah ditinggikan di dalam masjid.
9. Yang menjadi ketua satu kaum adalah orang yang terhina di antara mereka.
10. Seseorang dimuliakan kerana ditakuti kejahatannya.
11. Khamar (arak) sudah diminum di merata tempat.
12. Kain sutera banyak dipakai (oleh kaum lelaki).
13. Para artis-artis disanjung-sanjung.
14. Muzik banyak dimainkan.
15. Generasi akhir umat ini melaknat (menyalahkan) generasi pertama (sahabat).

Maka pada ketika itu hendaklah mereka menanti angin merah atau gempa bumi atau pun mereka akan dirobah menjadi makhluk lain".

H.R Termizi
Berdasarkan daripada hadis diatas salah satu tanda-tanda kiamat ialah golongan yang menyanjung artis. Sepatutnya di saat-saat kita menyambut Hari Kemerdekan dan Menyambut Bulan Ramadhan mestilah di isi dengan program-program yang boleh meningkatkan kesedaran dan menaikkan semangat untuk memelihara negara daripada penjajahan budaya kurap dan jahiliah dari Barat (kafir).

Tanpa kita sedari kini, dikalangan kita sedang disuap racun dan disuntik dadah kelalaian dari penjajah barat untuk memusnahkan rakyat dinegara kita, terutamanya umat Islam yang macam aku ni..

Semoga Allah sentiasa memelihara kita semua dari konspirasi dan penjajahan jahiliah barat yang sentiasa berlegar dan mencari mangsanya.

Wa Allahu A'lam...

"Adab dan akhlak adalah ibarat pokok dan kemasyhuran adalah seperti bayang-bayang. Tetapi malangnya, kebiasaan orang lebih melihat bayang-bayang daripada pokoknya."

mann_muslimz
Hayyu 'Asyir, Kaherah, Mesir




No response to “Kemerdekaan, Ramadhan dan Konsert Avril Lavigne”