Cinta Sejati Seorang Ibu Dan Nasihat Terhadap Anak-anaknya

Segala Puji bagi Allah yang telah menciptakan sekelian makhluk, Maha Suci Allah daripada segala sifat kekurangan dan sifat makhluk. Maha Besar Allah yang telah memberikan kemenangan kepada Islam dan menjadikan Islam sebagai agama yang diredhai.Firman Allah S.W.T. yang bermaksud : Sesungguhnya agama (sistem hidup) yang diridhai disisi Allah ialah Islam.(Qs.Ali Imran:19).Sudah lama ana tak update blog ni dek kerana kesibukan dan masalah yang mengiringi ana.

Insya Allah, dengan izin-Nya akan ana kongsikan cerita dibawah dengan kalian, dan mudah-mudahan cerita ni, memberikan kita teladan dan semangat didalam hidup kita untuk terus memelihara dan memperjuangkan Islam.Baca Sepenuhnya..

Ekonomi Islam : Jenis Saham Menurut Pandangan Para Fuqaha

Saham ialah sejumlah unit pemilikan pelabur dalam syarikat perkongsian/awam, yang berbeza keadaannya dengan jumlah bahagian modal dalam syarikat individu. Ia juga bermaksud satu transkrip atau sijil yang diberikan kepada pelabur sebagi penyataan haknya yang sebenar dalam pemilikan modal syarikat. Baca Sepenuhnya...

Sabtu, 30 Ogos 2008

PERMIS 08 ( Persidangan Mahasiswa Islam Sedunia )


Assalamualaikum…

Bertarikh 25 dan 26 Ogos telah berlangsung satu persidangan yang mengumpulkan wakil-wakil pelajar dari luar negara. Persidangan Mahasiswa Islam Sedunia atau PERMIS telah diadakan di Dewan Kristal, Sally Mall, Kaherah, Mesir. Beberapa orang delegasi sebagai wakil pelajar telah hadir daripada beberapa buah negara antaranya dari Yaman, United Kingdom, Syria, Jordan, Jepun, dan termaksuk Mesir.

Persidangan yang diadakan selama dua hari ini telah membincangkan beberapa perkara dan pembentangan beberapa kertas kerta. Antara kertas kerja yang dibentangkan ialah

1-Teori Fiqh Al-I’tilaf oleh Ust Abdul Mu’izz bin Muhammad,

2-Pemikiran Al-Qardhawi Gandingan Golongan Ulama’ dan Profesional dalam Memperkasa Ummah oleh Dr. Dzulqarnain Bin Ahmad Iskandar Shah (MPPMJordan)

3-Tajdid Dalam Kesatuan Berfikir dan Bekerja oleh Ustaz Hairul Faizal bin Isa, Presiden (PPMS) Syria.

4-Pengukuhan Ekonomi dan Kepentingan kepada Gerakan Islam, oleh Saudara Azzad bin Azzman ( FOSIS ) United Kingdom.

5-Peranan Ulama Dalam Mendepani Modenisasi di Malaysia, oleh Ust Ahmad Fathi Bin Muhammad, (PMMM) tetapi telah dibentang oleh wakil beliau.

6-Menangani Gerakan dan Mangsa Murtad oleh Presiden ( PERMAYA ) Yaman.


Hasil dari pembentangan kertas kerja telah mencapai beberapa resolusi. Selain itu, beberapa orang member2 aku yang suka memblogerskan diri jugak hadir masa tu, antaranya Pamiesz, dan Aminuddin.






ni la brader2 yang bentang kertas kerja pada hari tu...


perghhh...khusyuk btui budak2 ni dgr pembntangan tu..smpai terlentok layan alunan merdu suara sang pembntang...








Akhawat pun khusyuk dgr, diorg pun sama naik bercakap hari tuh...ish!! sempoi diorg ni ckp..tgu2 jap lagi ana ada soalan nak tny ni...


No response to “PERMIS 08 ( Persidangan Mahasiswa Islam Sedunia )”